SEO

Czym jest SEO?

Search Engine Optimization lub SEO dotyczy sposobu, w jaki wyszukiwarki takie jak Google przeszukują internet, aby dostarczyć najbardziej znaczące wyniki wyszukiwania.

Uwielbiam SEO, ponieważ angażuje mój naukowy umysł, tworząc i testując hipotezy na temat tego, co może zwiększyć widoczność strony w Google. Kocham SEO również dlatego, że może być używane jako podstawa do budowania i wzmacniania społeczności internetowych (takich jak społeczność SciComm, której jesteśmy częścią). Używając SEO do optymalizacji treści dla odbiorców, możesz budować społeczności i jednoczyć ludzi w kierunku wspólnego celu. W naszym przypadku chcielibyśmy myśleć, że jesteśmy w czołówce dyskusji na temat pisania o nauce i ogólnie komunikacji naukowej, a także skutecznego przekazywania złożonych tematów.

Jak już wcześniej pisałem, stworzenie strategii SEO od podstaw było zarówno łatwe, jak i trudne. Pierwszy krok, zbudowanie strony internetowej, wymagał czasu, staranności i cierpliwości. Nie był on elegancki. Wymagał za to dużo pracy. W drugim kroku, zastosowaliśmy wykonalne strategie SEO, aby uzyskać wyniki. W tym kroku kluczowe były cztery składniki: nastawienie na naukę, praca zespołowa, wytrwałość i dane. Polecam przeczytać artykuł https://vision-it.pl/jak-wypozycjonowac-strone-www-seo-poradnik-dla-poczatkujacych/ gdzie dowiesz się dużo więcej o pozycjonowaniu.

Nastawienie na naukę

Nastawienie na uczenie się podkreśliło nasz sukces w SEO. Po wymyśleniu podstaw zawartości naszej strony, miałem coś do pracy, co mogłem zoptymalizować pod kątem SEO. Więc spędziłem trochę czasu ucząc się SEO gdziekolwiek mogłem.

Praca zespołowa

Praca zespołowa była niezbędna w naszej strategii SEO.

Nasz zespół nauczył się podstaw strategii SEO, które ostatecznie wykorzystaliśmy w naszym tworzeniu treści. Zrobiliśmy burzę mózgów na temat naszej tożsamości marki i sposobów, w jakie chcemy wykorzystać nasze supermoce komunikacyjne, aby wywrzeć wpływ. Kiedy już dobrze poznaliśmy SEO, zaczęliśmy pisać bloga. W tym czasie byliśmy już w stanie współpracować z innymi osobami w tej przestrzeni, aby pomóc nam się rozwijać (i odnieść sukces).

Wytrwałość

Jako firma skupiająca się na obsłudze klientów z dziedziny zdrowia, nauki, biznesu, technologii i polityki, nasze umiejętności i doświadczenie doskonale pasowały do wyzwań związanych z pandemią. Wciąż się dostosowywaliśmy. Stworzyliśmy więcej blogów zoptymalizowanych pod kątem SEO i poznaliśmy sposoby mierzenia, czy nasze treści internetowe wywierają wpływ.

Jeśli wiesz cokolwiek o SEO, wiesz, że jednym z filarów strategii cyfrowej jest optymalizacja treści pod kątem określonych słów kluczowych. Możesz sprawdzić te słowa kluczowe w Google Trends, aby zobaczyć, co ludzie wyszukują w Google. Co dziwne, publikowanie artykułów o nowatorskim wówczas wirusie było samo w sobie lekcją SEO. Kiedy rozpoczęliśmy naszą podróż w kierunku SEO, było bardzo mało dostępnych danych! Było tak dlatego, że nie było żadnych długoterminowych danych na temat tego, jak ludzie używali Google do znalezienia informacji na te tematy. Mimo to, wytrwaliśmy, poruszając się po niezbadanym kursie wydarzeń, zarówno w świecie, jak i w naszej strategii SEO. Pozycjonowanie stron internetowych w Google często trwa miesiące, a nawet lata, więc czasami można się poczuć jak w grze na czekanie. Polegamy na naszej silnej, fundamentalnej wiedzy na temat SEO, aby dostarczać użyteczne treści naszym czytelnikom i wspierać pisarzy naukowych, popularyzatorów nauki i innych, którzy, tak jak my, mają za zadanie przekazywanie złożonych koncepcji.

Dane

Ten sam naukowy sposób myślenia jest wielkim atutem w SEO. Być może, gdyby więcej naukowców wiedziało o sposobach, w jakie mogą zastosować swoje umiejętności analityczne do pisania tekstów naukowych, w tym optymalizacji SEO, zachęciłoby to do większego przepływu informacji naukowych od naukowców do ogółu społeczeństwa.

Tak czy inaczej, dane okazały się niezwykle przydatnym atutem w naszej strategii SEO. Kiedy publikujemy posty, śledzimy ich sukces pod względem widoczności w Google. Następnie możemy zaktualizować naszą strategię treści, aby zoptymalizować ją pod kątem umieszczenia w wynikach wyszukiwania Google. Używamy Ahrefs do analizowania naszych danych dotyczących wyszukiwania i udoskonalania naszej strategii treści w celu optymalizacji pod kątem SEO.