Ten artykuł jest przeznaczony dla właścicieli praktyk medycznych, którzy chcą pozyskać nowych pacjentów poprzez strategie pozyskiwania pacjentów w Internecie.
Kiedy po raz pierwszy otworzyłeś swoją praktykę medyczną, prawdopodobnie założyłeś, że baza pacjentów zmaterializuje się dla Ciebie. Być może teraz, kiedy jesteś w okopach prowadzenia praktyki, wiesz, że to nie jest takie proste. W rzeczywistości pozyskiwanie pacjentów może być wyzwaniem.
Przeanalizujemy innowacyjne strategie pozyskiwania pacjentów – w szczególności podejścia cyfrowe – które mogą pomóc Ci sprostać wyzwaniu i sprowadzić więcej pacjentów.
Kilka strategii, które usprawnią pozyskiwanie pacjentów
Niektóre lub wszystkie z poniższych strategii pozyskiwania nowych pacjentów mogą okazać się skuteczne:
Wykorzystaj ogłoszenia internetowe, aby znaleźć nowych pacjentów.
Załóżmy, że jesteś neurologiem w Raleigh, a ktoś w Twojej okolicy wyszukuje hasła „neurolog Raleigh”. Jak myślisz, co się stanie, jeśli praktyka neurologiczna konkurenta uplasuje się wyżej w wynikach wyszukiwania klienta niż twoja? Jeszcze lepiej, co jeśli nigdy nie trzeba było myśleć o odpowiedzi?
Wprowadź Google Ads – tylko jeden z wielu rodzajów reklam internetowych, które mogą pomóc w ukierunkowaniu potencjalnych nowych pacjentów. Google Ads umieszcza Cię na szczycie odpowiednich zapytań użytkowników. Możesz zlokalizować te i inne reklamy internetowe, aby kierować ludzi na swoim rynku.
Podobnie, uruchomić reklamy w mediach społecznościowych, aby złapać potencjalnych pacjentów, gdy nie są one świadomie szuka pomocy medycznej. Na przykład, ktoś, kto doświadcza bólu nerwów może w końcu poczuć się zmuszony do działania, jeśli reklama dla swojej praktyki wyskakuje z ich pasma Facebook.
Stwórz treści internetowe przyjazne dla SEO, aby przyciągnąć nowych pacjentów.
Powiedzmy, że nie chcesz wydawać pieniędzy na reklamy skierowane do potencjalnych nowych pacjentów. Nadal możesz podjąć kroki, aby wyprzedzić konkurencję w wyszukiwaniach internetowych za darmo. Odpowiedź leży w SEO i zawartości strony internetowej.
Po pierwsze, określ kilka wspólnych fraz, dla których twoja grupa docelowa szuka. Następnie włącz te frazy w sposób naturalny do tekstu na stronach mediów społecznościowych i stronie internetowej firmy.
Ważne jest, aby stworzyć stały strumień treści internetowych, w których można umieścić kluczowe frazy wyszukiwania. Wpisy na blogu Twojej praktyki – większość stron biznesowych powinna zawierać blog – są doskonałym rozwiązaniem. Jeśli piszesz na tematy istotne dla grupy docelowej i zawierasz trafne frazy, zwiększają się Twoje szanse na wyprzedzenie konkurencji. I nie musisz wydawać pieniędzy na pisanie blogów lub wymyślanie fraz, których ludzie mogą szukać.
Utrzymanie silnej obecności w mediach społecznościowych w celu pozyskania nowych pacjentów.
Media społecznościowe są wyjątkowe w tym, że ludzie mogą losowo natknąć się na nowe i ciekawe konta podczas przeglądania ich platform wyboru. W takim otwartym środowisku, masz tylko kilka sekund, aby zrobić znaczące wrażenie. Nie bój się załadować swoje strony mediów społecznościowych z ostrych obrazów, infografik, filmów i cytatów wizualnych, które świadczą o swoich usługach.
Jeszcze lepiej, media społecznościowe często pozwalają analizować, jak dobrze twoje treści są wykonywane z potencjalnych pacjentów. Wiele platform zawiera narzędzia analityczne, które mówią, ile osób widziało twoje treści i ile osób dalej zaangażowało się w nie. Możesz odkryć trendy zaangażowania, które wskazują, które rodzaje treści najbardziej interesują ludzi i przesłać podobne posty, aby przyciągnąć nowych klientów.
Zbuduj silną reputację online, aby przyciągnąć nowych pacjentów.
Poprzez zarządzanie reputacją online, można zbudować nieskazitelną obecność w sieci, która pomaga przekonać potencjalnych pacjentów do kontaktu z Tobą. Najlepsze usługi zarządzania reputacją online obsługują taktykę tworzenia treści i pomagają uzyskać więcej recenzji pacjentów, jednocześnie zajmując się negatywnymi. Usługi te mogą również oferować public relations (w tym zarządzanie kryzysowe) i usuwać negatywne treści.
Niektóre usługi zarządzania reputacją online są dostosowane specjalnie do pozyskiwania pacjentów i sektora medycznego. Jedna z takich firm, PatientPop, niedawno połączyła się z Kareo, jednym z najlepszych dostawców oprogramowania do elektronicznej dokumentacji medycznej (EMR). Ta fuzja oznacza, że otrzymasz wbudowane narzędzia do pozyskiwania pacjentów, gdy używasz oprogramowania medycznego Kareo, znanego z łatwości użytkowania. (Przeczytaj naszą recenzję Kareo, aby dowiedzieć się więcej o tym oprogramowaniu).
Korzystanie z tych narzędzi to doskonały sposób na pozyskanie pacjentów, opiekę nad nimi i utrzymanie ich – wszystko pod jednym dachem.