Możesz użyć LinkedIn dla biznesu na kilka ważnych sposobów:
Dodaj do swoich profesjonalnych kontaktów. Brown zaleca dodanie do swojej sieci LinkedIn każdego, z kim masz do czynienia zawodowo. Nawet jeśli twój kontakt z tymi osobami był krótki, w przyszłości mogą stać się cennymi sojusznikami.
Dowiedz się o ludziach z Twojej branży. LinkedIn to świetna przestrzeń do poznania zawodowego i edukacyjnego zaplecza ludzi. Jeśli zbliża się spotkanie z kimś, przeczytaj jego profil, aby znaleźć podobieństwa i tematy do rozmowy, radzi Tyler Whitman, licencjonowany agent nieruchomości w Triplemint. Niezależnie od tego, czy chodzi o rozmowę o pracę, rozmowę sprzedażową czy spotkanie networkingowe dla absolwentów, posiadanie punktów do rozmowy pokazuje, że podjąłeś wysiłek, aby dowiedzieć się o danej osobie i zwiększa prawdopodobieństwo zrobienia dobrego pierwszego wrażenia.
Rekrutacja członków zespołu. Strona na LinkedIn może pomóc Twojej firmie w znalezieniu i zrekrutowaniu największych talentów, dzięki czemu możesz usprawnić proces zatrudniania i znaleźć członków zespołu, którzy są zgodni z Twoją misją i wartościami.
Promuj swoją firmę. Funkcje marketingowe LinkedIn sprawiają, że jest to doskonałe narzędzie do promocji firmy, pozwalające na rozwijanie relacji z konsumentami.
Poproś o wprowadzenie, aby poznać nowe kontakty zawodowe.
Nie bój się poprosić kogoś z twojej sieci zawodowej o przedstawienie cię komuś, kogo zna – radzi Brown. Większość ludzi chętnie ułatwia połączenia, a nawet staje się mentorami, którzy pomogą Ci wzbogacić Twoje relacje zawodowe.
Możesz również poprosić o pomoc „wingmana” networkingowego. Chwalenie się sobą przed nieznajomym może być niezręczne, powiedział Whitman, ale przyjaciel może opowiedzieć o twoich sukcesach i osiągnięciach – a ty możesz zrobić to samo dla nich.
Utrzymuj kontakt, aby pielęgnować relacje zawodowe.
Networking nie polega na tym, że spotykasz się z kimś i rozmawiasz z nim tylko wtedy, gdy czegoś potrzebujesz. Jeśli naprawdę chcesz się połączyć, pielęgnuj trwałą relację typu give-and-take.
„Po spotkaniu z kimś, zakładając, że istnieje rapport, upewniam się, że pozostaję w kontakcie” – powiedział Gavrielides. „Pozostawanie w kontakcie z ludźmi wymaga wysiłku i ważne jest, aby regularnie ponownie nawiązać … Czuję, że rozmowy muszą być naturalne, ale wysiłek, aby ponownie nawiązać kontakt, musi być świadomy, ponieważ wszyscy jesteśmy zbyt zajęci, aby robić to bez wysiłku”.